SPOORPARK

Mijn SpoorPark projecten

SpoorParkLife

Schetsen en concept

Toen wij als opdracht kregen ICT te combineren met het SpoorPark was dat een lastige, hoe breng je een park in combinatie met ICT. Na lang zoeken was een van de ideeen een app, de app had in het begin de naam "SpoorPark Diertjes". In deze app kon je verschillende dieren scannen en vervolgens daar informatie van krijgen.

Hiervoor heb ik een aantal simpele designs gemaakt. Ik ben gegaan voor een minimalistische en moderne look aangezien het SpoorPark niet oud is en dit makkelijk is om te gebruiken.

Demo

Na wat overleg en de doelgroepanalyse met de feedback daarop besloten we een app te maken waar je een QR-Code scanner hebt, met deze scanner kun je verschillende QR-Codes met een plaatje van een dier die verspreid zijn door het SpoorPark scannen. Nadat je de QR-Code gescand hebt krijg je een vraag over het desbetreffende dier, op deze manier loop je actief door het SpoorPark en oefen je met de kennis van de dieren.

Toen mijn team en ik de schetsen hadden bekeken hadden we besloten om een demo te maken, ik vind het programmeren vrij leuk dus had mezelf die taak gegeven. Eerst heb ik wat research gedaan naar een QR-Code scanner, deze heb ik uiteindelijk gevonden en gebruikt in mijn project. QR-Code scanner

Vervolgens ben ik gaan kijken naar het toevoegen van de voorpagina en de interactie met Mushi, we hebben gekozen om het inlog-systeem, punten en de animaties niet te maken voor de demo het is tenslotte een demo waarin we de basisfunctionaliteiten wilde laten zien.

Om de demo te proberen, ga naar https://vibecheck.nl/SpoorParkLife op je telefoon (met hoofdletters!)

Op Iphones staat de verkeerde camera ingesteld! Je kan alsnog de QR-Code scannen!

Nadat je op de website bent klik je simpelweg op de buttons en het scherm om vervolgens bij de camera aan te komen. Als je bij de camera bent kun je de QR-Code hieronder scannen en krijg je daarna de vraag te zien!

SpoorParkPlanner

Design

Voor Design heb ik voor de verschillende producten ontwerpen gemaakt. Deze iteraties staan bij Interactieve Media beschreven. De designs zijn gemaakt met de Adobe producten

Ik heb Ik heb bij de verschillende designs vooral gekeken naar hoe ik alles simpel te gebruiken en duidelijk houdt, dit heeft mij gebracht naar een wat modernere stijl.

Hieronder kun je mijn iteraties zien hoe ik mijn agenda gemaakt heb. Als inspiratie heb ik vooral gekeken naar de Windows 10 standaard agenda, ik vind dit een zeer overzichtelijke en duidelijke agenda en dat vond ik precies wat het SpoorPark nodig had. Ik ben begonnen met het "namaken" van de windows 10 agenda maar dan met de kleuren van het SpoorPark. Verder heb ik het kopje "agenda" gepakt van de agenda pagina op het SpoorPark. agenda pagina.

Nadat ik de agenda gedesignd had ben ik de drukte meter op een overzichtelijke manier gaan implementeren, ik heb gekozen om kleine bolletjes te gebruiken om de agenda overzichtelijk te houden en je makkelijk kunt zien welke dagen het druk is of niet.
In de volgende iteratie kun je zien dat ik ervoor gekozen heb om inplaats van losse tekst bolletjes te gebruiken als ingeplande evenementen, dit zorgt voor meer rust anders staat er allemaal tekst in de agenda en wordt hij vrij onrustig.

Na de druktemeter en de evenementen ben ik verder gegaan met het ontwerpen van de verschillende popups waarmee je een evenement aanmaakt of je je aanmeld voor een evenement.

Nadat we feedback hadden gevraagd op de agenda kwam eruit dat de agenda op zichzelf niet heel veel werk zou zijn, wij hebben daarna het besluit gemaakt een heatmap toe te voegen. Ik heb onderaan de foto een simpele heatmap toegevoegd met daarop verschillende bolletjes en intensiteit om te laten zien waar het het drukst is in het SpoorPark.
Op dit ontwerp heb ik feedback gevraagd aan Pieter en daaruit kwam dat de bolletjes op zichzelf nog wel onduidelijk zijn, hoeveel mensen zijn er nou echt op die plaats?
Ik heb toen besloten om nummers toe te voegen aan de verschillende drukte bolletjes op de heatmap, dit kun je zien op de 2e iteratie.

Nadat ik Hanneke gevraagd had voor feedback op de UX kant van het inplannen van de evenementen heb ik daarop wat tips gekregen en een document waarin de verschillende UX regels uitgelegd staan. Nadat ik dit artikel had doorgelezen heb ik een nieuwe iteratie gemaakt voor het inplannen van een evenement, deze vind je rechts-onder op de foto

Voor een live voorbeeld kun je naar deze site gaan, we hebben uiteindelijk besloten om de agenda van Demi te gebruiken maar om mijn UX design erin te verwerken.

Reclame posters

Verder heb ik om de planner te promoten een aantal verschillende designs gemaakt voor verschillende posters die eventueel rondom Tilburg gehangen kunnen worden om meer aandacht te trekken naar het Spoorpark.

Ik vond het in het begin vrij lastig om meer dan 1 design te maken, nadat ik wat tips had gekregen van Haran om eerst bestaande designs na te maken en dan vervolgens je eigen draai eraan te geven heb ik verschillende designs kunnen maken.
Ik heb op internet gezocht naar verschillende skate fotos die mij wel aanspreken, vervolgens heb ik deze samengevoegd met de stijl van het SpoorPark.

Terug!